søndag den 15. april 2012

Så gik der sq RockAbilly i den!

Jeg er ret sikker på at der indeni mig gemmer sig en lille Rockabilly pige som, bare venter på at blive lukket ud!

Eksperter vil nok sige at min opfattelse af Rockabilly stilen ikke er den rigtige. Og ja, det er nok rigtigt! Strut skørter bliver bare aldrig min stil!
Men der er mange andre ting i Rockabilly stilen som jeg syntes er helt vild fede!

Kirsebær
Kirsebær over det hele! Smykker, print på tøjer osv. det ser da meget nuttet ud!

Bilerne
Jeg ved ikke en skid om biler men jeg ved noget om design. Jeg er bestemt ikke i tvivl om at jeg ville ELSKE at drøne rundt i en gammel klassisk smukt velholdt amerikansk bil.
Min absolutte yndlings er en Ford Mustang shelby GT500 som der er et billede af helt til højre. Je gsyntes den er SÅ fed! Alle ville kigge efter mig når jeg startede min bil med et brøl og kørte derudaf med fryd skrevet overalt i mit ansigt!
Frisurerne
Freaky hår er altid mig! Men ingen grund til at en frisure ikke kan være både speciel og smuk på samme tid. der må jo være en grudn til at stjerner som bla. Gwen Stefani og Rihanna har taget stilen til sig!

Rockabilly stilen giver lov til at man kan være individualistisk med sin frisure og samtidig følge stilen. Men flere gengangere er der bla. pandehår, smukke krøller, en stor hawaii-agtig blomst i håret, et tørklæde rundt om håret osv.

Se bare nogle af billederne jeg har samlet sammen og sat ind herunder:
  Rockabilly hairstyle Rockabilly and Pin-up Girl Hairstyles
 
Musikken
Der er sikkert kommet mange musik numre til rockabilly genren siden perioden 30'erne - 50'erne. den oprindelige musik var swing jazz som f.eks. Glenn Miller. Andet musik var bla. Elvis. Af nyere Rockabilly musik kan nævnes Volbeat og Christina Aguilera's Candyman.

Et band der kalder sig The Baseballs har taget moderne hits og Rockabilly'teret dem. Bla. Rihanna's "Umbrella" er kommet op i tempo og swinger rigtig godt.

Lige bortset fra Elvis er jeg helt vild med det andet musik jeg lige har nævnt. Jeg blvier bare i rigtigt godt humør af Geln Miller's "In the mood" og "Candyman"!
  

Tattoveringerne og piercingerne
Selvfølelig behøver man ikke gå hele linjen ud bare for at følge Rockabilly stilen og få tattoveret hele sin krop. For mig er en enkel eller to små feminine tattoveringer fint.

Stilen i tattoveringerne er gammeldags med flere gengangere som:
dødningehoveder, pin-ups, kirsebær, spillekort, stjerne, svaler, 8.ball, flammer osv.

herunder har jeg sat nogle forskellige billeder ind:
Rockabilly Skull Martinis cards and dice

Pin-ups
Sexede og søde uden at være for meget! De gør forførelsens kunst stilfuld.
Pin Up Pictures

Da tidens berømte modeller er bla. Bettie Page. Hun var dog også kendt for at have en mørkere og mere interessant S/M involveret side.


I nutiden gør dita Von Teese hende stilen efter


Tøjet
Og nu fra noget uden ret meget tøj på til Rockabilly tøjstilen!

Ja ja... Jeg ved godt at jeg sagde helt i starten at i aldrig ville se mig i et strut skørt. det er bare ikke min stil men... der findes bare nogle rigtigt søde kjoler i rockabillt stil! Med og uden strut. der fidnes også bukser til pigerne. Hurra!











Mere moderne er Ed Hardy tøjet som, vel også kan falde ind under Rockabilly stilen:
 

Der er sikkert flere punkter til denne fantastiske stil retning, men jeg vælger at stoppe her. Jeg føler at jeg har valgt de vigtigste faktorer og de ting som jeg ssyntes gør denne stil rigtig FED!


Hvis du vil vide mere så prøv denne side:
http://sadmanstongue.com/2011/10/31/how-to-be-a-rockabilly-or-psychobilly-girl/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar